# 1. Door tkeppens op 2005-10-23 23:29:00Wie is er naartoe gegaan, en wat vonden jullie ervan?
- Ik ben geweest :) Aangenaam verast door de 'leuke' inkleding van de zaal, veel mooie dingen gezien, een aantal lekkere wijnen geproefd.
Eén puntje van 'kritiek', je hoeft zogezegd geen kenner te zijn om er heen te gaan, maar vele verkopers staren je toch bedenkelijk aan als je niet direct je halve proza-woordenboek opzegt bij het proeven van hun wijn.
Nog mensen die een bezoekje gebracht hebben?
# 2. Door ensor5303 op 2005-10-30 22:32:00Een collega van mij is geweest, hij had dezelfde opmerking plus dat een beduidend aantal verkopers je bijna bij de kraag zouden nemen om je in hun stand te loodsen. Hou ik ook niet zo van....
# 3. Door ensor53 op 2005-11-16 20:36:12Ik ben eind oktober naar een wijnbeurs in Roeselare geweest. Véééél te commercieel en je merkte duidelijk dat de verkopers nog hun cijfer moesten halen voor 2005. De jaarbeurssfeer lag me evenmin als de onaangename geur in de hall. Een beetje tegengevallen dus.
# 4. Door Tiske op 2005-11-17 12:05:20Ja, ik ben naar Megavino geweest met enkele wijnvrienden.
Ik vond dat er merkelijk minder volk aanwezig was dan de vorige edities (het was wel de maandag, de laatste dag dus, dat we geweest zijn!).
Ik vond persoonlijk dat sommige verkopers de potentiële klant toch niet zo keurig behandelen. Een voorbeeld: je vraagt van deze bepaalde wijn te mogen proeven en je krijgt een fles aangeboden die, na degustatie, reeds geopend is de vorige dag. Dat ruik je zo, zelfs zonder te walsen! Voor zulke wijnstanden heb ik geen enkel respect en dus gaan lopen was dan de boodschap. Ik heb het zelfs meegemaakt dat ik hen hierop attent maakte: geen avance, ze wilden het niet toegeven!?
Maar alles is niet negatief!
We hebben op Megavino een pracht-degustatie van 11 Sherrywijnen meegemaakt (met aangepaste hapjes!). Een echte ontdekking! Sherry is niet zo gekend in België, denk ik. Ook een uitgebreide documentatie meegekregen: werkelijk dit was, voor sommigen onder ons, een zeer aangenaam moment. Voor herhaling vatbaar;-)°
# 5. Door sassie op 2005-11-20 15:59:02Veel leuke dingen gezien en geproefd. Vooral de Duitse wijnen hebben op mij een zeer positieve indruk gemaakt. Tevens de geurkoffer ontdekt : een aanrader voor iedereen die een beetje bewuster wil proeven...